Home » » Lebih Cantik Dengan Sedekah

Lebih Cantik Dengan Sedekah

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari akhlaknya.

Menginginkan kecantikan dan suka kepada kecantikan tidak menjadi satu kesalahan. Ia adalah fitrah semulajadi manusia. Semua orang, tidak kira yang cantik ataupun yang hodoh, sukakan kecantikan. Bukan itu sahaja, Tuhan yang kita sembah itu pun sangat cantik. Rasulullah s.a.w menegaskan dalam satu hadisnya, Allah itu indah dan suka pada keindahan. Keindahan Allah terletak pada sifat-sifat kesempurnaan-Nya. 
Sebagai hamba Allah, kita hendaklah melihat kecantikan selaras dengan penilaian Allah atas keyakinan apa yang dinilai oleh- Nya lebih tepat dan betul. Apakah kecantikan yang dimaksudkan itu? Kecantikan yang dimaksudkan ialah kecantikan budi pekerti ataupun akhlak. Kecantikan ini jika ada pada seseorang, lebih kekal. Inilah kecantikan yang hakiki mengikut penilaian Allah. Kecantikan akhlak adalah satu yang abadi. Malah akhlak yang baik juga sangat disukai oleh hati manusia. Contohnya, kalaulah ada orang yang wajahnya sahaja cantik tetapi akhlaknya buruk, pasti dia akan dibenci.

Muslimah salihah adalah penyejuk mata. Ia dicinta Allah, Rasul, dan umat. Tentunya ia cantik, cantik yang hakiki. Kecantikannya yang membuatnya selalu menarik dan dinanti orang-orang di sekitarnya. itu karena ia senantiasa dekat dengan tuhan dan menolong umatnya. Ya, ia selalu mengulurkan tangan untuk sekitarnya. Sedekah menjadi amalan unggulannya. Mau jadi muslimah salihah? Buku ini memberi kunci jawabannya. 

Details

ISBN:9789790171183
Author:Indriya Dani
Language:INDONESIA
Date Published:AGUSTUS 2010
Type:SOFT COVER
No. of Pages:124
Dimensions (cm):13 x 19   
 
Support : Sholat Dhuha Kunci Rezeki | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Keajaiban Sedekah - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger